ELEKTOMOS GÁZINJEKTOR EGYSÉG:
Feladata a nyomáscsökkentő-elpárologtatóból érkező megközelítőleg 1 bar nyomású gáz hengerekbe juttatása. Az elektromos vezérlő egység utasításai alapján a gyújtási sorrendnek megfelelően mindig csak egy, a munkaütemben lévő hengernek adagolja a megfelelő mennyiségű gázt. A szelepek nyitása zárása ugyanolyan gyors, mint a benzines befecskendező szelepeké. Rögzítése a gyári készletben található rögzítő elemekkel, a motorburkolat alatt a motortestre illetve egyéb alkalmas helyre, csavarozással történik.
NYOMÁSCSÖKKENTŐ-ELPÁROLOGTATÓ:
A nyomáscsökkentő-elpárologtató beépítése a gépjármű motorterébe történik. Rögzítése a szerelési készletben található gyári konzolokkal történik szabványos csavarkötéssel. A nyomáscsökkentő-elpárologtató membrán síkja a menetiránnyal párhuzamos és függőleges. A ZAVOLI gyártmányú reduktorok, belső kialakításuknak köszönhetően a menetirányra merőlegesen is elhelyezhetőek (pl. a tűzfalra). A nyomáscsökkentő-elpárologtató a motor hűtési rendszerébe kerül bekötésre a szerelési készletben található vízcsővel, elhelyezése a hűtőrendszer legalacsonyabb és legmagasabb pontja közé esik. Helytakarékossági okokból a nyomáscsökkentő-elpárologtatóra a gázszelep közvetlenül is ráépíthető, a gyári készletben található csatlakozó elemmel.
ELEKTROMOS VEZÉRLŐ EGYSÉG:
A szekvenciális gázrendszer ellenőrzése és vezérlése egy a benzin rendszertől különálló elektronikus vezérlő egység (ECU) segítségével történik. A számítógépes egység folyamatosan ellenőrzi a szükséges paramétereket és szabályozza a gázinjektorok nyitási idejét az optimális gáz- levegőkeverési arány biztosításának érdekében, minden motorterhelés mellett.
Továbbá képes felismerni a rendszer hibáit és azokat a memóriájában el is tárolja. A keletkezett hiba súlyosságától függően a vezérlő egység visszakapcsol benzin-üzemmódra, és a gázelzáró szelepeket (tartályszelep, motortéri gázelzáró szelep) azonnal lezárja A rendszer rendelkezik úgynevezett CAR-SAFETY üzemmóddal is, amely szintén lezárja a gázszelepeket ha a gépkocsi motorja váratlanul leállna bekapcsolt gyújtás mellett (pl. baleset). A vezérlő egység közvetlenül a benzines injektor szelepek vezérlő jelét használja bemeneti jelként egyéb más paraméterek figyelése mellett, továbbá semmilyen eredeti benzines jeladó nem kerül kiiktatásra, megszakítása gázüzemben sem. Ezért a rendszer gázüzemű működése alatt is aktív marad a benzines öndiagnosztikai rendszer (ODB), így a ZAVOLI ALISEI-N rendszer alkalmas EURO-3 EURO-4 direktívájú motorok átalakítására benzin-cseppfolyós gázüzemre. A vezérlő egység elhelyezkedése a motortérben a tűzfalon vagy a motortér oldalán történik, hőforrásoktól és közvetlen víztől védett helyen.
GÁZ-MÁGNESSZELEP
A motortérben kerül elhelyezésre, rögzítése a szerelési készlet tartozékaival a nyomáscsökkentő- elpárologtató oldali doblemezre illetve a tűzfalon történik. Különleges esetben a gázszelep közvetlenül is rászerelhető a nyomáscsökkentő-elpárologtatóra a készletben található csatlakozó elemmel. A gázszelep rendeltetése a gáz útjának elzárása benzin üzemmódban illetve a gyújtás megszűnésekor.
ÜZEMMÓD VÁLTÓ KAPCSOLÓ:
A kapcsoló a műszerfalon a kormánytól jobbra vagy balra alul, vagy a kapcsolósoron, jól látható, könnyen kezelhető helyre kerül felszerelésre. A kapcsoló biztosítja a vezető számára a megfelelő üzemmód (benzin-gáz) kiválasztását, az üzemmód LED-el történő visszajelzés (sárga-benzinüzem, zöld-gázüzem) és az üzemanyag tartály szintjének LED-el történő visszajelzését.